Maamittauslaitoksen palvelupisteessä asiakkaat voivat hoitaa kiinteistöihinsä liittyviä asioita, saada huoneistotietojärjestelmään liittyvää neuvontaa, tilata karttatuotteita ja saada tietoa Maanmittauslaitoksen sähköisistä palveluista.
– On myös asiakkaille kätevää, että useamman viraston asiakaspalvelu on keskitetty samaan paikkaan. Yhteisessä asiakaspalvelussa asiakas saa helpommin tietoa eri virastojen palveluista, kertoo tietopalvelupäällikkö Jaana Rintala.
Uudistuksen myötä Maanmittauslaitoksen lisäksi asiakaspalvelua Lahden pisteessä tarjoaa Kela, Hämeen TE-toimisto, Verohallinto, Digi- ja väestötietovirasto, Kilpailu- ja kuluttajavirasto ja Ulosottolaitos. Viranomaisten omien asiantuntijoiden lisäksi yhteisessä palvelupisteessä työskentelee palveluneuvoja, joka neuvoo asiakkaita viranomaisasiointiin liittyvissä asioissa ja tarjoaa tukea sähköiseen asiointiin.
Lahden virastotalon peruskorjaus ja Lahden yhteinen palvelupiste ovat osa valtion palvelu- ja toimitilaverkkouudistusta. Hankkeen tavoitteena on koota valtion käyntiasiointi yhteisiin palvelupisteisiin 2020-luvun aikana. Samalla tehostetaan valtion tilankäyttöä, kun virastot muuttavat yhteiskäyttöisiin toimistotiloihin.
Lisätiedot
- Tietopalvelupäällikkö Rintala Jaana, 040 572 1192, etunimi.sukunimi@maanmittauslaitos.fi
- Lahden palvelupisteen yhteystiedot