Hoppa till huvudinnehåll

Uträtta ärenden med tidsbokning

Med tidsbokning betjänas du enbart på finska på plats. Du kan beställa tider för kundservice på svenska på följande orter: Helsingfors, Karleby och Vasa.

Observera att ditt ärende kan vara avgiftsbelagt. Vi ger information om principerna för prissättningen i samband med ditt besök.

Anvisningar för tidsbokning

  • Gå till tidsbeställningen genom att klicka på länken på listan Reservera tid hos kundservicen.
  • Välj Kundservice som tjänst, då du ser en kalendervy, där du ser lediga datum och tider.
  • Välj en lämplig tid. Fyll i kontakuppgifter och ämnet för besöket. Klicka till sist på Boka.
  • Du får en bekräftelse till din e-post. Spara meddelandet, eftersom du kan ändra eller annullera den tid du bokat via det.
  • Om du har spärrmarkering meddela endast säkra kontaktuppgifter på tidsbeställningsblanketten.

Webbtjänsten för tidsbeställningar uppfyller ännu inte tillgänglighetskraven till alla delar. Om du inte kan använda tjänsten kan du beställa en tid genom att ringa vår kundservice.

Om det inte finns lediga tider

Du kan kontrollera tidsbokningskalendern igen om ett par dagar. Nya tider öppnas för bokning 30 dagar i förväg.

Du kan komma till servicestället utan tidsbeställning för att få dina ärenden skötta när det är öppet också för kunder som inte har beställt en tid. Vi betjänar våra kunder i ankomstordning.

Serviceställenas adresser och öppettider

Boka en tid till servicestället

Du kan boka tid via följande länkar: