Hoppa till huvudinnehåll

Vår kundservice håller stängt 23–27.12

Under julveckan 23–27.12.2024 håller kundservicens serviceställen, telefonservicen och chatten undantagsvis stängt. Vårt kundstöd håller stängt även i övrigt. 

Du kan kontakta oss per e-post (kundservice@lantmateriverket.fi) eller med vår webblankett. Vi återkommer till ärendet så fort som möjligt.

Vi beklagar det extra besvär som detta undantagsläge kan medföra.

Följande ärenden kan skötas på webben

I Lantmäteriverkets e-tjänst kan du söka information om fastigheter och aktielägenheter samt sköta ärenden som berör fastigheter och aktielägenheter.

  • Titta på din fastighets uppgifter och anhängiga ärenden
  • Köp utdrag, intyg och kartutskrifter
  • Ansök om lantmäteriförrättning
  • Registrera äganderätten till din fastighet
  • Registrera en arrenderätt, en överföring av en arrenderätt, eller en annan särskild rättighet

Om din aktielägenhet har en elektronisk ägaranteckning, kan du i tjänsten kontrollera din aktielägenhets uppgifter och köpa utskrifter ur bostadsdatasystemet.

Logga in i e-tjänsten:

I Fastighetsöverlåtelsetjänsten kan du göra en elektronisk fastighetsöverlåtelse och hantera inteckningar.

  • Gör en fastighetsöverlåtelse på webben
  • Ansök om inteckning eller överföring av ett elektroniskt pantbrev

Till Fastighetsöverlåtelsetjänsten

Handläggning av ansökningar

Ansökningarna om registrering av aktielägenhets- och fastighetsärenden handläggs på vanligt sätt och undantagsläget påverkar inte registrens tidsenlighet.

Blanketter och leveransadresser

Senaste servicemeddelanden